Superšport Arrinera

792

Čo nám teda ponúkajú Poliaci za štyri a pol melóna bývalých korún? Podrobnejšie sme sa „poľskému Lamborghini“ venovali v samostatnom článku, no krátka rekapitulácia nezaškodí. Rúrkový rám a podvozok pochádza z pera známeho konštruktéra menom Lee Noble. Dizajn karosérie má na rováši istý Pavlo Burkatsky. V strede je umiestnený motor z Corvette ZR1 s objemom 6,2 litra, ktorému pomáha dýchať kompresor. Ten vybičuje maximálny výkon na hranicu 478 kW (650 k) a krútiaci moment vrcholí hodnotou 820 Nm.

Tieto úctyhodné údaje sa premietajú do zrýchlenia z pokoja na stovku za 3,2 sekundy, na dvestovku za 8,9 sekundy a do maximálnej rýchlosti 340 km/h. Svoju zásluhu na dynamike poľskej rakety má aj hmotnosť na hranici 1 300 kilogramov.

Za príplatok bude Arrinera vybavená karosériou, podlahou a interiérom z kompozitných materiálov. V interiéri nechýba kvalitná koža, audio sústava a klimatizácia. Zaujímavým prvkom príplatkovej výbavy je kamera pre nočné videnie.

Arrinera sa čoskoro začne vyrábať v Poľsku a prví zákazníci sa môžu na svoje autá tešiť ešte pred koncom roka 2012.

Marek Vrana