TOP: Ženy si najradšej robia radosť nákupom oblečenia a obuvi

993

Ženy sa najradšej odmeňujú nákupom oblečenia a obuvi, muži zase niečím, čo súvisí s ich záľubami a voľnočasovými aktivitami. Vyplýva to z online prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorý sa realizoval v marci 2010 na vzorke 510 respondentov vo veku od 15 do 60 rokov. Výsledky sa porovnali s trendom, ktorý vyplýva z GfK medzinárodného prieskumu realizovaného v 25 krajinách sveta. 

Ľudia vo svete sa najčastejšie odmeňujú za vynaložené úsilie tak, že si vyhradia čas pre seba a svoje obľúbené voľnočasové aktivity, napríklad aj dňom voľna v práci, alebo si ráno dlhšie pospia. To platí hlavne pre Nemcov, ktorí sa takto rozmaznávajú najčastejšie. Podobné je to aj na Slovensku, avšak Slováci o niečo častejšie siahajú po materiálnych odmenách, ako napríklad nákupe niečoho, čo človeku osobne spraví radosť.

Aj tu je badať určité rozdiely medzi ženským a mužským svetom. Ženy okrem outfitu rady pre osobné potešenie nakupujú knihy a časopisy, ďalej šperky a rôzne módne doplnky. Muži pre zmenu častejšie ako ženy siahajú pri nákupe po veciach, ktoré súvisia s ich voľnočasovými koníčkami. Ďalej sa zameriavajú na elektroniku a technologické výrobky a taktiež aj na hudobné alebo video nosiče. Muži si tiež radi doprajú dobré jedlo alebo nápoje alebo sa idú von zabaviť, čo je typické tiež pre mladých ľudí. Ženy si zase rady poležia vo vani a vyhradia si čas pre seba a skrášľovacie procedúry.

„Spestriť si život drobnými radosťami je in hlavne v tomto období, keď spotrebitelia výraznejšie vplyvom krízy zmenili svoje spotrebiteľské návyky a často sa z finančných dôvodov zriekajú niektorých obľúbených aktivít alebo komodít. Avšak, aj keď sa predajcovia stretávajú s racionalizáciou zákazníckej spotreby v snahe ušetriť, do popredia vystupuje aj emocionálna stránka nákupov, kedy si ľudia jednoducho z času na čas chcú spraviť radosť,“ povedal managing director spoločnosti GfK Slovakia Martin Mravec s tým, že je to výzvou aj pre firmy a ich marketingové stratégie, aby vytvorili ľuďom priestor na úsmev a zlepšenie nálady, pretože to je v súčasnosti hodnota, ktorá predáva a vie pritiahnuť zákazníka.

Ďalšou významnou aktivitou, ktorá na Slovensku rovnako poteší mužov, ako aj ženy, je stretávanie sa a oslavovanie s priateľmi, ktoré preferujú štyria z desiatich respondentov, avšak oveľa častejšie mladšie ročníky. Vo svete túto aktivitu vyhľadávajú najmä Francúzi. Medzi ďalšie aktivity, ktoré ľudia robia, keď sa chcú potešiť, sú aj krátke jednodňové alebo víkendové výlety. Tie vyhľadávajú asi traja z desiatich respondentov. Asi 16 percent Slovákov sa z času na čas vyberie za odmenu do reštaurácie. Jedenie vonku je z medzinárodného hľadiska najpopulárnejšie v USA, kde až 55 percent populácie si takto spríjemňuje bežný život. Desatina Slovákov sa tiež rada rozmaznáva wellness aktivitami.
TASR o tom informovala Daniela Čekovská z GfK Slovakia.