Keď bol Elvis François minulý rok v decembri nečakane na mori, mal na lodi iba kečup, cesnakový prášok a Maggi. Trikrát denne si dával paradajkovú omáčku a prežil 24 dní. Príbeh bol okamžite použitý Heinzom, ktorý tiež produkuje kečup. Ponúkli sa kúpiť Elvisovi novú loď. Muž sa medzitým opäť stratil.
François opravoval svoju loď na ostrove St. Martin, keď ho vlny vzali do širokého mora. Uplynulo dvadsaťštyri dni ako ho našli. Nemohol nájsť cestu späť domov. Vytiahli ho z 120 námorných míľ ďaleko v kolumbijských vodách. „Nie je to ľahké, keď môžete len čakať,“ opísal drámu.
Zachránil ho nápis „Help“ vyrytý na trupu jeho plachetnice. A kečup. Od začiatku muž tvrdí, že prežil na mori vďaka kečupu, ktorý mal trikrát denne. Okrem toho mal tiež cesnakový prášok a Maggi, ktorý sa zmiešal spolu s vodou.
Potápač stroskotal. V ukrutných bolestiach strávil bez vody a jedla štyri dni na mori
Správu o životodarnej pochutine čoskoro marketingovo uchopila spoločnosť Heinz, lenže François sa medzitým znova stratil. Firma tak rozbehla kampaň #FindtheKetchupBoatGuy čiže „Nájdeme kečupového muža s loďov“, aby ho našla a darovala mu novú loď „vybavenú kompletnou navigačnou technológiou, aby sme zamedzili ďalšej katastrofe“.
Nový Zéland: Zachránili troch tínedžerov stratených 50 dní v Pacifiku
Námorník, ktorý v tom čase nevlastnil ani telefón, vystopovalo doma miestne spravodajské médium Emo a povedali mu, že ho hľadáme. Na konci minulého týždňa dosiahla misia úspešný koniec.
„Včera som hovoril s Heinzom. Povedali mi, že sa pokúsia nájsť spôsob, ako mi kúpiť novú loď, “opísal pre Business Insider štyridsaťsedemročný François. Ešte uvidí, ako bude darovanú bárku využívať. Buď na rybárčenie alebo cestovanie – záleží na veľkosti. A kečup mu vraj stále chutí.