Víťazný poplatok skončil v minulom aj v predminulom ročníku na druhom mieste. „Klientom jednoznačne prekáža, že musia platiť aj za zistenie stavu na svojom účte a to často vyšší poplatok, ako je samotný výber z bankomatu, čo je hotovostná operácia, ktorá je pre banky najdrahšia,“ uviedol Nacher.
Do finálového kola prišlo takmer 23-tisíc hlasov, pričom poplatok za zistenie zostatku cez bankomat ich získal 36 percent. Na druhom mieste skončil s 22 percentami poplatok za vedenie účtu k hypotekárnemu alebo spotrebnému úveru. „Z hľadiska logického vývoja tejto ankety očakávam, že tento poplatok bude favoritom na víťazstvo v budúcom ročníku,“ vraví Nacher.
Tretie miesto so 17 percentami hlasov získal poplatok za výpis z účtu zaslaný elektronickou cestou, o jedno percento menej získal poplatok za zadanie trvalého príkazu či jeho zmeny cez internetbanking. Piate miesto s desiatimi percentami získaných hlasov obsadil poplatok za vklad na účet na pobočke uskutočnený treťou osobou.
„Anketa by okrem zistenia postoja bankových klientov mala vyvinúť zmysluplný a efektívny tlak na banky pri zmene ich poplatkovej politicky, čo sa v posledných rokoch a predovšetkým v posledných mesiacoch deje,“ dodal Nacher.
V prvom ročníku ankety ľudia zvolili celkom jednoznačne za víťaza poplatok za prichádzajúcu platbu. V druhom ročníku zvíťazil poplatok za výber z vlastného bankomatu, v treťom ročníku poplatok za vedenie bežného účtu, v štvrtom ročníku to bol poplatok za nadmerný vklad a v piatom ročníku poplatok za vklad na pobočke na vlastný účet. V šiestom ročníku bol za najabsurdnejší poplatok zvolený poplatok za výber na pobočke z vlastného účtu a vlani zvíťazil poplatok za predčasné splatenie úveru. Víťazné poplatky z predchádzajúcich ročníkov neboli do hlasovania zaradené, aby „dostali šancu“ aj ďalšie nepochopiteľné a absurdné poplatky.