V súčasnosti sa už pracuje na jej vybudovaní, podľa primátora Kežmarku Igora Šajtlavu je však potrebné „tlačiť, aby sa čo najskôr začalo aj s druhou etapou končiacou pri priemyselnej zóne v Kežmarku. Cesta je už naplánovaná, je rozhodnuté, kadiaľ povedie. Na prvú etapu z Popradu do Veľkej Lomnice vláda vyčlenila zhruba 45 miliónov eur, ďalšia etapa z Kežmarku bude stáť viac, lebo je dlhšia“.
Podľa neho to možno financovať aj prostredníctvom PPP projektov, ktoré by však nemali byť predražené. „Vieme, aké problémy sú s eurofondami, je otázka, či nám na toto budú poskytnuté. Bolo by to najideálnejšie riešenie, len všetko by malo ísť transparentnou cestou,“ zhodnotil.
Riaditeľ Zväzu hotelov a reštaurácií Slovenskej republiky Jozef Bendžala si myslí, že k zlepšeniu infraštruktúry pod Tatrami by pomohla dotácia vlády smerom k popradskému letisku. „Po Bratislave sú Tatry najväčšou turistickou destináciou, a práve tu je najdlhšia doba pobytu. My nepritiahneme turistov, keď tu nebude letecká doprava, tá diaľnica je ešte stále trhaná,“ zhodnotil Bendžala.
Primátor Vysokých Tatier Ján Mokoš si myslí, že vláda by mala vyriešiť aj problém parkovania vo Vysokých Tatrách. Samospráva v meste teraz urobila ústupok a hostia, ktorí budú v našich veľhorách ubytovaní, môžu počas leta parkovať na mestských parkoviskách zadarmo. „My sme z toho stratoví, opäť oslovíme novú vládu po voľbách, aby mestu poskytla ročný príspevok na parkovanie, aby sa zlepšili podmienky tak pre občanov, ako aj pre turistov. Sme špecifické mesto, čo sa týka rozlohy,“ zhodnotil Mokoš.