O priazeň voličov sa uchádza 26 strán. Na kampaň plánujú minúť tisíce až státisíce eur. Sú aj také, ktoré tvrdia, že neminú ani cent.
Oficiálna kampaň sa začína podľa Zákona o voľbách do Národnej rady SR 21 dní pred dňom volieb a trvať bude aj počas volebného dňa. Volebné moratórium totiž v parlamentných voľbách na Slovensku neplatí. Až do skončenia hlasovania je však zakázané zverejňovať výsledky volebných prieskumov.
V rámci oficiálnej kampane vyhradia Slovenský rozhlas a Slovenská televízia najviac po 30 minút vysielacieho času pre kandidujúci politický subjekt, spolu však najviac 10 hodín vysielacieho času na vysielanie politickej reklamy. Zároveň zabezpečia zreteľné označenie a oddelenie tohto vysielania od ostatných relácií odvysielaním oznamu, že ide o platené vysielanie. Rovnako 10 hodín vysielacieho času vyčlenia rozhlas a televízia na diskusné relácie.
Za politickú reklamu sa nepovažuje vysielanie spravodajských a publicistických relácií, ak sa realizujú spôsobom a za okolností ako v čase mimo kampane. Zároveň nesmie byť počas kampane znevýhodnená žiadna kandidujúca politická strana alebo koalícia.
Na prezentáciu politických subjektov slúžia aj volebné plagáty a iné nosiče informácií, ktoré možno umiestňovať na obcou vyhradených miestach. Takéto plochy musia zodpovedať zásadám rovnosti kandidujúcich politických strán alebo koalícií.
Do volebného súboja ide 26 politických subjektov s vyžrebovanými číslami – 1 Zelení, 2 KDH, 3 SDĽ, 4 SNS, 5 OBYČAJNÍ ĽUDIA a nezávislé osobnosti, 6 SaS, 7 PRÁVO A SPRAVODLIVOSŤ, 8 Náš kraj, 9 Strana zelených, 10 Ľudová strana Naše Slovensko, 11 Smer-SD, 12 Zmena zdola – Demokratická únia Slovenska, 13 Národ a Spravodlivosť, 14 KSS, 15 Strana Rómskej únie na Slovensku, 16 Most-Híd, 17 99 percent, 18 ĽS-HZDS, 19 Strana + 1 hlas, 20 Robíme to pre deti – SF, 21 Obyčajní ľudia, 22 SDKÚ-DS, 23 Strana občanov Slovenska, 24 SMK, 25 Strana slobodné slovo, 26 Strana živnostníkov Slovenska.
vik pa