Vyšší level

1820

Športovo i úsporne
Značka, známa svojimi hybridnými verziami luxusných sedanov i terénneho RX450h, modelom CT200h rozširuje hybridné portfólio aj do segmentu športových vozidiel. Umožnil to nový, vylepšený systém hybridného pohonu Lexus Hybrid Drive, ktorý má CT200h pod kapotou v kombinácii s bezstupňovou, elektronicky riadenou automatickou prevodovkou E-CVT. Okrem vyššej efektívnosti pohonu sa vyznačuje až štyrmi voliteľnými režimami jazdy. V režime EV (Electric Vehicle) môže vozidlo jazdiť ako čistý elektromobil, poháňaný iba elektrickým motorom, a to až do rýchlosti 50 km/h. V režime Normal systém automaticky reguluje súčinnosť elektromotora a zážihového štvorvalca 1,8 VVT-i, po nastavní ECO vozidlo zmierňuje prílišný tlak na pedál akcelerátora, redukuje výkon klimatizácie a „podniká“ všetko pre to, aby jazda bola čo najúspornejšia. Naopak, v režime Sport umožňuje vodičovi plne si vychutnať celú silu kombinovaného pohonu bez redukovania výkonu. Lexus CT200h tak môže jazdiť výrazne športovo i úsporne zároveň.

 

Novinky v Paríži
Na tohtoročný jesenný autosalón do Paríža privezie najväčší svetový výrobca osobných automobilov, japonský koncern Toyota, hneď niekoľko horúcich noviniek. Už tradične to bude ďalší článok v úspešnom rade modelov s hybridným pohonom, vychádzajúci z konceptu FT-CH. Pohonný systém HSD (Hybrid Synergy Drive) tu funguje v jemne tvarovanej karosérii mestského kompaktného vozidla, rozmermi ešte menšieho, ako je dnešný zástupca v segmente C, Toyota Auris. Ten sa tiež v tomto roku začal predávať aj s hybridným pohonom vôbec ako prvé vozidlo v tomto segmente.
Ďalšou zaujímavou novinkou bude rodinné MPV Verso-S, ktoré je s celkovou dĺžkou menej ako štyri metre najmenším vozidlom v kategórii európskych rodinných vanov. Dojem priestrannosti v interiéri vozidla navodzuje okrem iného aj nová celoplošná sklenená strecha.

Lotus stavil na Toyotu
Legendárny britský výrobca športových automobilov už niekoľko rokov montuje do svojich vozidiel upravené motory značky Toyota. Pri príležitosti podpisu novej zmluvy medzi oboma spoločnosťami v Tokiu, odovzdal šéf Lotusu Dany Bahar prezidentovi spoločnosti Toyota Motor Corporation Akirovi Toyodovi najnovší model vozidla Lotus Elise, vybavený vylepšeným motorom Toyota 2ZZ-GE VVTL-i s variabilným časovaním zdvihu ventilov. Nová dohoda ešte viac upevňuje partnerstvo oboch značiek a umožní Lotusu participovať na vývoji nových pohonných agregátov tak, aby spĺňali požiadavky tohto tradičného výrobcu športiakov. Prvé štúdie nového radu modelov, ktorý už bude využívať tieto motory, Lotus predstaví na tohtoročnom jesennom autosalóne v Paríži.

pm