Za haváriu boeingu v Kazani môže chyba pilotov, prístroje boli v poriadku

901

V utorok to uviedli vyšetrovatelia z Medzištátneho leteckého výboru, ktorí príčiny katastrofy skúmajú. Pri nešťastí v nedeľu na Kazanskom medzinárodnom letisku zahynulo 50 ľudí.

Všetky prístroje lietadla až do pádu pracovali podľa expertov leteckého výboru normálne. Pilotom lietadla sa na prvý pokus nepodarilo štandardne zvládnuť pristávací manéver a rozhodli sa pristátie zopakovať, uvádza správa s odvolaním sa na údaje získané z čiernych skriniek.

Spustili motory na plný výkon a snažili sa prudko zvýšiť letovú hladinu. Pri tom však stroj stratil rýchlosť, ktorou sa posádka snažila znovu získať prudkým klesaním. Vo výške 700 metrov sa klesanie zmenilo vo strmhlavý let a Boeing pod uhlom 75 stupňov a v rýchlosti 450 kilometrov za hodinu narazil do zeme.

Od zahájenia pokuse o druhé pristátie do havárie ubehlo 45 sekúnd, uvádza expert. Žiadne poruchy palubných systémov ani pohonných agregátov neboli pri prvej predbežnej analýze odhalené. Posádka pri pokuse o pristátie vypla autopilota a riadila manéver ručne.

Lietadlo Boeing 737-500 prevádzkovanej regionálnymi aerolinkami Tatarstan letelo do Kazane z Moskvy. Bolo 23 rokov staré, aerolínie Tatarstan ho ako siedmy majiteľ zakúpilo v roku 2008. Pri katastrofe zahynulo šesť členov posádky a 44 pasažierov, vrátane dvoch dievčat vo veku 11 a 15 rokov a dvoch cudziniek, Britky a Ukrajinky.