Za päť rokov pád o štvrtinu. Európsky trh s autami pokračuje v poklese

784

Predajné kríza ďalej mení postavenie jednotlivých značiek na trhu: z problémov profituje predovšetkým Dacia.

Podľa štatistík Asociácie európskych výrobcov automobilov (ACEA) v Európskej únii klesli za jún registrácia o 5,6 percenta v medziročnom porovnaní, za celý prvý polrok potom o viac ako šesť percent.

Predaju áut sa nedarí na žiadnom z hlavných európskych trhov s výnimkou Veľkej Británie. Vďaka 14% rastu je už Veľká Británia druhým najväčším európskym trhom, predbehla Francúzsku (-8,4 percenta). V poklese pokračuje Nemecko (-4,7 percenta) aj Španielsko a Taliansko.

Za prvý polrok automobilky v Európe predali 6,062 milióna áut. To je o viac než dva milióny áut menej, než si Európania kúpili za rovnaké obdobie v roku 2008 pred krízou.

Padajúci predaj ďalej miešajú postavenie jednotlivých značiek na trhu. Prestáva už platiť, že z predajnej krízy profitujú napríklad kórejskej automobilky. Hyundai aj Kia zaznamenávajú v posledných mesiacoch pád. Ešte na začiatku roka sa zdalo, že v celkových predajoch v Európe doženie Hyundai Škodu Auto. Hyundai klesol v júni o 7,2 percenta, Škoda o päť percent.

Vo spanilej jazde po európskom trhu pokračuje naopak Dacia, ktorej tento rok predaj rastol o viac ako 17 percent. V predajoch už predstihla napríklad Seat, ktorý ale tento rok po rokoch pádov zažíva tiež dvojciferný rast. Hore ide aj predaj Fordov, ktoré ale zatiaľ kvôli zlému začiatku roka za celý polrok klesajú.