Chytilová v roku 1966 excelovala filmom Sedmikrásky. Nakrútila filmy ako Pytel blech (1962), Perličky na dně (1965), Hra o jablko (1976), Panelstory aneb Jak se rodí sídliště (1979), Kalamita (1981) či známu komédiu Dědictví aneb Kurvahošigutntág (1992).
Jej drsná provokujúca estetika raných filmov vzbudila veľký záujem publika, kritiky, ale aj komunistického režimu. Po filme Ovoce stromů rajských jíme (1969) dostala dištanc, ktorý trval sedem rokov. K nakrúcaniu celovečerných filmov sa vrátila trpkou komédiou Hra o jablko.
„Osobnosť s takou dávkou provokatívnosti a nadčasovosti u nás dnes neexistuje,“ tvrdí Fero Fenič, ktorý s ňou dlho spolupracoval v spoločnosti Febio. „Napríklad jej Sedmokrásky pre mňa nikdy nezostarli. Nevidím medzi nami žiadnu novú Chytilovú, ale ani Chytila medzi mužmi, ktorí by nás viedli a podpichovali,“ dodal režisér a producent.
Získala množstvo ocenení, ako napríklad francúzsky Rád za umenie a literatúru, Českého lva za dlhoročný umelecký prínos či českú štátnu medailu Za zásluhy.